SÜMEYYE DİYARI

ANASAYFA HABER ARA FOTO GALERİ VİDEOLAR ANKETLER SİTENE EKLE RSS KAYNAĞI İLETİŞİM

HABER ARA


Gelişmiş Arama

NAMAZ VAKTİ

FACEBOOK SAYFAMIZ

Allahın Resûlünün Cinsel Öğretimi

Allahın Resûlünün Cinsel Öğretimi

Tarih 22 Ekim 2013, 17:20 Editör A.Kerim Melleş

Hoşuna giden bir kadın vesilesiyle sizden birinizin kalbinde cinsel arzu oluşursa, hemen eşinin yanına giderek onunla cinsel ilişkide bulunsun. Bu tarz davranış, içinde oluşanı giderir. (Çünkü hoşuna giden kadındakinin benzeri eşinde de vardır).

a) Allah’ın Resûlü cinsel hayatla ilgili Kur’ân âyetleri indirildikçe bu âyetleri tebliğ ediyordu. Tebliğ ettiği âyetlerle alâkalı lüzumlu açıklamaları da yapıyordu.

Yüce Allah, Bakara Sûresi’nin, kadınların ay hali ile ilgili ikiyüz yirmi ikinci âyetini indirdiğinde Allah’ın Resûlü bu âyeti tebliğ etti.

Allah’ın Resûlü (bu âyeti tebliğ etti ve) mü’minlere âdet halinde bulunan kadınlarla bir arada yemelerini, içmelerini, evlerde beraber oturup kalkmalarını ve cinsî münâsebetin dışında her türlü ilişkiyi kurmalarını emir buyurdu.(5)

b) -Salât ve selâm üzerine olsun- Allah’ın Resûlü okunan vahiy olan Kur’ân âyetleri dışında kendisine vahiyle bildirilen cinsel vasıflı ilâhî buyrukları da açıklayarak, cinsel öğretimini sürdürüyordu.

O, bir hadislerinde şöyle buyurur:

“(Allah’a, meleklerine ve insanlara karşı) hayalı (utançlı) olunuz. (İyice biliniz ki;) Allah gerçeği bildirip emretmekten haya etmez; çekinmez. (Ey Mü’minler!) Kadınlarınıza arka organlarından cinsî münasebette bulunmayınız.” (6)

c) Yüce Peygamberimiz Hz. Muhammed (sav) doğrudan veya dolaylı olarak kendisine intikal eden veya ettirilen cinsel vasıflı durumlar gereği de açıklamalar yapıyordu.

Aşağıda sunacağımız hadîsi bir misal olarak değerlendirebiliriz:

“Aman çıplaklıktan sakınınız. Zira sizlerle beraber (Melekler vardır. Onlar) sizden ancak tuvalette olduğunuz zaman ve bir de biriniz karısıyla cinsî münâsebette bulunduğu zaman ayrılırlar.(*) Onlara karşı hayalı (utançlı) olunuz. (Hayanızla) onlara saygı gösteriniz.”(7)

Allah’ın Resûlü bazan da müşâhede buyurduğu olaylar üzerine açıklamalar yapıyordu. Karnı üzerine yatan bir adamı görünce şöyle buyurdu:

“Bu tarz yatış, Allah’ın sevmediği bir yatıştır. (Böyle yatmayınız.)”(8)

d) Allah’ın Peygamberi bir insan, olgun bir erkek olarak bizzat duyduğu cinsel duyguların diğer bulûğa ermiş (ergin) erkekler tarafından duyulabileceği gerçeğinden hareket ederek ve yönlendirici uyarılarda bulunarak da ilk mü’minleri cinsî terbiyeden geçiriyordu.

O, değinilen amaçla bir hadislerinde şöyle buyurmuştur:

Hoşuna giden bir kadın vesilesiyle sizden birinizin kalbinde cinsel arzu oluşursa, hemen eşinin yanına giderek onunla cinsel ilişkide bulunsun. Bu tarz davranış, içinde oluşanı giderir. (Çünkü hoşuna giden kadındakinin benzeri eşinde de vardır).(9)

Aşağıdaki değişik misallerle açıklanacağı üzere Allah’ın Resûlü sahâbîlerin cinsel vasıflı sorularını cevaplandırarak da ilâhî ölçülere göre insanları terbiye ediyordu.

----------------------------------------
(5) Tirmizî Tefsîrîl-Kur’ân 2 (Hn. 2981)
    Kitabımızda yer alan hemen hemen bütün âyetlerde ve hadislerde cinsellikle bağlantı görülecektir. Bunun sebebi âyetleri ve hadisleri özellikle cinsellikle irtibatlandırmaya çalışmamız değildir. Konumuz gereği -doğrudan veya dolaylı olarak- cinsellikle ilgili olan âyetleri ve hadisleri bir araya getirmiş olmamızdır. Bu sebeple okuyucunun “Kur’ân ve Sünnet yalnızca cinselliği mi konu almaktadır?” şeklinde bir tereddüde kapılması son derece hatalı olur.

(6) M. Zevâid 4/298.
 
(*) Melekler: Cinlere ve onların bir kolu olan şeytanların varlığına iman etmek farz olduğu gibi meleklerin varlığına iman etmek de farzdır. Onları inkâr etmek kişiyi kâfirlerden kılar.
    Melekler Allah’ın insanlardan önce nurdan yarattığı varlıklardır. Göklerde yaşarlar. Görevleri gereği yeryüzüne de inerler. Erkeklik ve dişilikleri yoktur. Yemezler, içmezler ve uyumazlar. Süratle giderler ve gelirler. İnsan sûretine de girebilirler. İnsanlar gibi nefsi arzuları ve emelleri, iradelerini kullanma hürriyetleri yoktur. Güneşin ve ayın yörüngelerinde seyretmesi gibi iradelerini yönlendirmeksizin emrolunanı yaparlar. Farklı yaratılışdadırlar. Bir kısmı bir kanatlı, bir kısm iki kanatlı, bir kısmı da üç veya daha çok kanatlıdır. Ancak meleklerin kanatları biz insanların çağrışım yaptığı gibi kuş kanatları türünden değildir. Onların kanatları Allah’ın emirlerini uygulamadaki güçlerini yansıtan özellikleridir ve mahiyeti bizim meçhulümüzdür.
    Meleklerin sayıları yalnız Allah’ın bileceği kadar pek çoktur, her biri için göklerde özel bir yer vardır.
(7) Tirmizî Edeb 42 (Hn. 2801). Et-Tac 2/308. İç giysilerden büsbütün arınmış olmak mânâsına çıplaklık eşler arasında helâl ise de, kaçınılması öğütlenmiştir.

(8) Tirmizî Edeb 21 (Hn. 2769). Yüzü koyun yatış, diğer hadislerde Allah’ı öfkelendiren, Şeytanî nitelik taşıyan ve Cehennem’liklerin tarzı olan bir yatış olarak vasfedilmektedir. (Bak. Hadîslerle Hz. Peygamber ve Ashabının Yaşadığı Müslümanlık 2/782-3).
 
(9) Et-Tac 2/331, Ayrıca bak. Müslim Hn. 1403.

 

KAYNAK: Ali Rıza Demircan, "İslam'a Göre Cinsel Hayat", Beyan Yayınları, İstanbul 2008
Hazırlayan: A.Kerim MELLEŞ | www.sumeyyediyari.com


Bu haber 2494 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit

İslâm'a Göre Cinsel Hayat-1

  • Sahâbiler Aldıkları Terbiye Gereği Gerçekçi İdiler
  • Cinsel Öğretimin Bir Arada Yapıldığı Oluyordu
  • Cinsel Öğretim Kadınları da İçine Alıyordu
  • Öğretme ve Öğrenme Hayanın Sınırları İçine Girmez
  • Cinsel Görevler ve Haramlar, Âhiret Hayatımızla Yakından İlgilidir
  • Cinsel Nitelikli Farz Görevlerin ve Haramların Öğretimi Farzdır
  • Kurân ve Sünnet Ölçülerine Göre Cinsel Öğretim Farzdır
  • Mühim Bir Hatırlatma
  • Bir Sohbet
  • Önsöz
  • Sezai Karakoç'un Kurban Bayramı Konuşması 2 Eylül 201713 Eylül 2017

    GÜZEL SÖZ (RESİMLİ)


    RSS Kaynağı | Yazar Girişi | Yazarlık Başvurusu


    Altyapı: MyDesign Haber Sistemi